راهنمای خرید نردبان

واضح است که برای کار در ارتفاعات بیشتر از دو متر به یک نردبان نیاز دارید.
ممکن است کار شما تعمیر یک آبگرمکن باشد و یا نصب کابینت یا کاغذ دیواری، در هر صورت یک نردبان استاندارد و ایمن برای این کار لازم است.
اما برای خرید نردبان باید چه نکاتی را رعایت نمایید؟
این سوال یکی از رایج ترین سوالاتی است که افراد در هنگام خرید نردبان با آن مواجه میشوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم راهنمای خرید نردبان را برای شما تنظیم کنیم تا در هنگام خرید از آن استفاده نمایید.
برای خرید انواع نردبان میتوانید به صورت آنلاین به بخش فروشگاهی سایت آی نردبان مراجعه نمایید و یا به صورت حضوری به آدرس تهران، خیابان امام خمینی، خیابان دین محمدی، پلاک ۱۱۳ مراجعه نمایید. همچنین برای اطلاع از قیمت نردبان و یا دریافت مشاوره رایگان میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09361153232 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

آشنایی با انواع نردبان

اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی برای نردبان ها در نظر بگیریم، باید بگوییم نردبان به طور کلی به دو دسته نردبان های خانگی ( با ارتفاع کم) و نردبان های صنعتی (با ارتفاع زیاد) تقسیم میشوند. اما دسته بندی های دیگری نیز برای انواع نردبان وجود دارد که در ادامه برای شما توضیح میدهیم.

به طور کلی میتوان نردبان ها را به سه دسته اصلی نردبان متری، نردبان مدلی و نردبان تکه ای تقسیم میشوند.
اما خود این دسته بندی، زیر دسته هایی دارد که نردبان ها را به طور دقیق و کمی جزئی تقسیم بندی میکند.
به عنوان مثال نردبان های متری شامل نردبان 3 متری، نردبان 4 متری، نردبان 5 متری، نردبان 6 متری، نردبان 7 متری، نردبان 8 متری، نردبان 9 متری و نردبان 10 متری میشود.
همچنین نردبان های مدلی شامل چهار مدل نردبان تاشو، نردبان مخابراتی، نردبان مفصلی و نردبان کشویی میشوند.
نردبان های تکه ای نیز مشتمل بر نردبان دو تکه، نردبان سه تکه و نردبان چهار تکه هستند.

معروف ترین مدل های نردبان که شما با آن آشنایی دارید، نردبان های مدلی هستند که آشنایی با آنها، راهنمای مناسبی برای خرید نردبان مناسب میباشد.
اما قبل از هر چیز لازم است به این سوال پاسخ دهید که قصد شما از خرید نردبان چیست و آن را برای چه کاری میخواهید استفاده نمایید؟
سوال دیگری که باید پاسخ آن را بدانید این است که در کجا قرار است از این نردبان استفاده کنید؟
پاسخ به این دو سوال، گزینه های اضافی را برای شما حذف و انتخاب را بریتان راحت تر میکند.

و اما معرفی انواع مدل های نردبان:

نردبان تاشو

نردبان تاشو که به آن نردبان مفصلی هم گفته میشود، در ارتفاع های مختلفی وجود دارد.
از این رو هم میتواند یک نردبان خانگی باشد و هم برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی خریداری شود.
مهمترین مزیت نردبان تاشو این است که هم میتوان از آن به صورت نود درجه استفاده نمود، هم به صورت هشتی و هم به صورت ایستاده قابل استفاده هستند.

این نردبان ها معمولاً از جنس آلومینیوم ساخته میشوند و به همین دلیل دارای استحکام بسیاری بالایی هستند.
از جمله رایج ترین کاربردهای نردبان تاشو، استفاده در فروشگاه های مواد غذایی، لوازم خانگی، تعمیر و نصب کابینت و کاغذ دیواری و موارد مشابه است.
برای خرید انواع نردبان تاشو میتوانید به بخش فروشگاهی سایت آی نردبان سر بزنید و یا به صورت حضوری به آدرس فروشگاه مراجعه نمایید.
برای اطلاع از قیمت و دریافت راهنمای خرید نردبان میتوانید با شماره تلفن 09361153232 تماس بگیرید و مشاوره رایگاه دریافت نمایید.

نردبان کشویی

از دیگر انواع پر مصرف نردبان به ویژه برای کاربردهای نیمه صنعتی و صنعتی، میتوان به نردبان کشویی اشاره کرد.
نردبان کشویی همانطورکه از نامش پیداست، به صورت کشویی یا همان ریلی حرکت میکند و ارتفاع آن قابل تنظیم است.
این نردبان ها بیشترین مصرف را برای کارهایی مانند سیم کشی برق و تلفن دارند و همچنین برای انبارگردانی فروشگاه های بزرگ قابل استفاده می باشند.

تاکید میکنیم که خرید یک نردبان مناسب و کاربردی، مستلزم این است که بدانید قرار است نردبان را در کجا و برای چه کاری استفاده نمایید.
به عنوان مثال اگر به دنبال یک نردبان خانگی هستید، بدون شک نردبان مفصلی گزینه بهتری است اما اگر کسب و کار شما صنعتی یا نیمه صنعتی باشد، نردبان های کشویی کارآمد تر هستند.

اگر برای خرید نردبان نیاز به مشاوره دارید، میتوانید همین حالا با شماره 09361153232 تماس بگیرید و راهنمای خرید نردبان را به صورت رایگان دریافت نمایید و از قیمت روز نردبان نیز مطلع شوید.

نردبان مفصلی

از نمونه های پر فروش و کاربردی نردبان، میتوان به نردبان مفصلی اشاره کرد.
این نردبان در ارتفاع های مختلف در بازار وجود دارد و به همین دلیل یک نردبان بسیار کارآمد برای مصارف خانگی و صنعتی به حساب می آید.
نردبان مفصلی همانطور که از نامش پیداست، توسط مفصل های به کار رفته در آن باز و بسته میشود و ارتفاه آن قابل تنظیم است.

یک نردبان بسیار ایمن و مقاوم که از جنس آلومینیوم ساخته شده و به راحتی قابل استفاده است.
مزیت دیگر این نردبان این است که در هنگام بسته شدن به راحتی و حتی با خودروی شخصی نیز قابل حمل و جا به جایی است.
برای خرید انوان نردبان مفصلی میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09361153232 تماس بگیرید و مشاوره رایگان و راهنمای خرید نردبان دریافت نمایید.
همچنین با مراجعه به بخش فروشگاهی سایت،مشخصات فنی انواع نردبان در اختیار شماست که میتوانید آنها را بخوانید و با هم مقایسه نمایید و در آخر انتخاب مناسبی داشته باشید.

نردبان مخابراتی

یکی از معروف ترین مدل های نردبان است که معمولاً مصارف صنعتی و نیمه صنعتی دارد که به احتمال زیاد تا به حال بارها و بارها نام آن را شنیده اید.
از آنجایی که این مدل نردبان کاربرد زیادی برای سیم کشی های اداره مخابرات و اداره برق داشت، به نردبان مخابراتی شهرت یافت.
اما در حال حاضر علاوه بر سیم کشی، کاربردهای دیگری نیز در صنایع مختلف دارد.

اما اینکه کدام نردبان مخابراتی برای شما مناسب تر است کاملاً به کار مورد نظر شما و انتظاری که از نردبان دارید، بستگی دارد.
اگر قصد انبارگردانی فروشگاه و یا جا به جایی اقلام را در یک فروشگاه بزرگ دارید و یا برای نصب و تعویض لامپ، لوستری و نصب دیوار کوب در مساجد و سالن های آمفی تئاتر به دنبال نردبان هستید، باید بگویم این نردبان مناسب ترین گزینه است.
اما باز هم میتوانید برای مطرح کردن سوالات خود و دریافت مشاوره رایگان در خصوص راهنمای خرید نردبان، با شماره 09361153232 تماس بگیرید و ضمن اطلاع از قیمت، مشاوره دریافت کنید.

نکات تکمیلی راهنمای خرید نردبان

تا به اینجای کار شما را با انواع نردبان آشنا کردیم، اما در ادامه نکاتی را به شما یاد آوری میکنیم که بهترین راهنمای خرید نردبان برای شما هستند.
به یاد داشته باشید که برای خرید نردبان به ویژه نردبان های که ارتفاع آنها زیاد است، حتما باید قبل از هر چیزی به استاندارد بودن و ایمنی نردبان توجه نمایید.
به یاد داشته باشید که در صورت استاندارد نبودن نردبان و پایین بودن ایمنی آن، ممکن است اتفاقات ناگواری مانند سقوط کاربر اتفاق بیفتد.

و اما نکاتی که در هنگام خرید نردبات باید به آنها توجه کافی داشته باشید:

ایمنی نردبان 

ایمنی خود شامل استحکام بدنه، نحوه ی قرارگیری پایه ها ، تعادل وزنی، سطح و مساحت پله هاست.
استحکام بدنه در مورد نردبان ها باید به گونه ایی باشد که در برابر وزن مقاوم باشد و بدون جابه جایی ایستا  و باثبات روی زمین قرار گیرد.
نحوه ی اتصال پایه ها به بدنه باید به گونه ایی باشد که هر دوپایه دقیقا موازی یکدیگر بوده و بیشترین سطح تماس را داشته باشد تا نردبان را خوب به زمین محکم کند.
گوشه پایه ها باید دارای برجستگی یا زایده هایی باشند که مانع حرکت و لغزش شوند و نردبان را به زمین محکم کند.

جنس نردبان

بعد از ایمنی، اولین نکته ای که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، جنس نردبان است.
به این نکته توجه کنید که نردبان باید توانایی تحمل وزن یک نفر به همراه تجهیزاتی که با به خود به همراه دارد، را داشته باشد. از طرف دیگر وزن خود نردبان باید طوری باشد که در حالت بسته، به راحتی با یک خودروی شخصی، قابل حمل و جا به جایی باشد.
در حال حاضر نردبان های مختلفی در بازار وجود دارند که از جنس چوب، فایبرگلاس، آهن و آلومینیوم ساخته میشوند. مقاوم ترین و ایمن ترین نردبان های موجود در بازار، نردبان های آلومینیومی هستند.

میزان وزن قابل تحمل نردبان 

اشاره کردیم که یک نردبان باید توانایی تحمل وزن کاربر به همراه تجهیزات همراه مانند دریل، ابزار آلات و یا کالاهای که قرار است جا به جا کند را داشته باشد، به ویژه اگر کاربر نردبان، جزو افراد سنگین وزن باشد، دقت به این نکته، بسیار ضروری است.
طبق استانداردهای بین المللی، وزن قابل تحمل توسط یک نردبان باید بین 130 تا 150 کیلوگرم باشد.

ارتفاع نردبان

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، ارتفاع نردبان است. در واقع ارتفاع نردبان را باید بر اساس کاری که قرار است با آن انجام بدهید؛ انتخاب کنید.
اگر میخواهید نردبان خانگی خریداری کنید، نردبان با ارتفاع حداکثر سه متر برای شما مناسب است.
اگر نردبان با ارتفاع بیشتر خریداری نمایید، نه تنها غیر کاربردی و بلا استفاده است، بلکه هزینه شما هدر رفته و با مشکل نگهداری از نردبان مواجه خواهید شد.
و اما اگر به دنبال خرید نردبان صنعتی هستید، میتوانید نردبان های 4 متری تا 10 متری خریداری نمایید.

ارتفاع پلکان نردبان 

فاصله مابین هر دو پله از نردبان باید استاندارد باشد، به علاوه فاصله بین هر دو پله باید یکسان باشد تا بتوانید به راحتی از نردبان بالا بروید و تعادل خود را حفظ نمایید.
ارتفاع پله ها باید بین 25 تا 35 سانتی متر باشد، در غیر این صورت بالا و پایین رفتن از پله ها سخت خواهد بود.

عرض پله های نردبان 

عرض پله ها باید به گونه ای باشد که هنگام قرار گرفتن پای شما روی آن احساس سُر خوردن یا عدم تعادل نداشته باشید.
به یاد داشته باشید که هرچه عرض پله ها بیشتر باشد، به ویژه زمانی که برای مدت طولانی بخواهید روی نردبان کار انجام دهید، پای شما کمتر خسته خواهد شد و تعادل بیشتری را احساس میکنید.

قفل ارتفاع نردبان 

یکی دیگر از نکاتی که ایمنی نردبان را برای کاربر افزایش میدهد، قفل ارتفاع است.
وجود این قفل باعث میشود برای کار طولانی مدت در ارتفاعات زیاد روی نردبان، احساس امنیت کنید و بتوانید به راحتی تعادل خود را حفظ نمایید.

تعداد پله های نردبان  

تعداد پله ها بر اساس ارتفاع ساختمان مشخص می‌شود، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به فاصله استاندارد بین دو پله که 25 تا 35 سانتی متر است، تعداد پله ها استاندارد باشد و کم نباشد چراکه مانع از حفظ تعادل کاربر خواهد شد و بالا و پایین رفتن از نردبان سخت خواهد بود.

گارانتی و خدمات پس از فروش

وقتی یک نردبان دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است، بدون شک توسط یک برند معتبر تولید شده که نسبت به محصولات خود اطمینان کافی دارد. از طرف دیگر وجود گارانتی این اطمینان را به کاربر میدهد که در صورت بروز مشکل میتواند از خدمات شرکت تولید کننده استفاده نماید.

قیمت نردبان

در کنار همه مواردی که به آنها اشاره کردیم، قیمت نردبان موضوع مهمی است که در هنگام انتخاب باید به آن توجه داشته باشید.
به عبارت دیگر در ابتدا باید بودجه مورد نظر خود برای خرید نردبان را مشخص نمایید. زمانی که بودجه تعیین می‌کنید؛ خیلی از گزینه ها، همان ابتدا از دایره انتخاب شما حذف می‌شوند.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره انواع نردبان و کاربردهای آنها برای انجام کارهای مختلف صحبت کردیم.
گفتیم که هر مدل نردبان برای چه مصرفی مناسب تر است و اشاره کردیم که در هنگام خرید نردبان باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید.
مواردی مانند ایمنی و استحکام نردبان، از هر موضوعی مناسب تر است. علاوه بر این باید به قفل ارتفاع نردبان، عرض پله ها و فاصله بین هر دو پله دقت داشته باشید.
وزن نردبان و حداکثر وزن قابل حمل توسط آن نیز موضوعات مهمی هستند که توجه به آنها برای حمل نردبان و نیز حفظ تعادل کاربرد، ضروری است.
در نهایت امیدواریم با خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی در قابل راهنمای خرید نردبان به دست آورده باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت می‌توانید با شماره 09361153232 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین آی نردبان
ارسال از طریق واتساپ